עב | EN

לאתר-2021

תחרות "גביע המצולות" השנתית מס' 14 תערך בתאריכים 3-5 ליוני 2021 באילת.

זהו אירוע הצלילה הגדול ביותר במדינה, המתקיים כבר למעלה מעשר שנים ברציפות!
במסגרת תחרות "גביע המצולות" מתחרים בין 25 ל-30  צוותי צלילה, ובסה"כ למעלה מ- 150 צוללים הלוקחים חלק באירוע זה בליווי משפחה, חברים, חובבי צלילה וצופים אחרים.
בין הגופים המעורבים ונותני החסות לאירוע: עיריית אילת, רשות הטבע והגנים, יבואני ציוד הצלילה ורוב מועדוני הצלילה בארץ.
התחרות מורכבת ממספר תחומים הדורשים היבטים שונים של כישורי צלילה, כגון יכולת איזון, עבודת צוות, אוריינטציה ויכולת צלילה חופשית, כמו גם שליטה עצמית ויוזמה.

ההתמודדות במקצי התחרות הינה התמודדות בין צוותים של 4 צוללים כל אחד. עם זאת, המתחרים מוערכים הן כצוות והן כיחידים ופרסים מוענקים לצוותים הטובים ביותר ולצוללים הטובים ביותר. ניצחון בתחרות נחשב ליוקרתי ביותר ולכן מועדוני צלילה רבים שולחים צוותים שלהם להתחרות לצד צוותים של קבוצות עצמאיות, שחלקן הוכיחו במהלך השנים ביצועים גבוהים יותר משל מדריכי צלילה וזכו בפרסים יקרי ערך! 
בין הפרסים חופשות צלילה והפלגות, ציוד צלילה איכותי, ציוד צילום תת-מימי, קורסי צלילה, פרסים כספיים ועוד, אך מעל לכל – הגביעים המוענקים לקבוצה הטובה ביותר ולצולל הטוב ביותר.
בנוסף למקצי התחרות, בכל שנה נהנים המתחרים והנלווים אליהם מפעילויות שונות משותפות בשעות הערב, כגון הפלגה במימי מפרץ אילת, סרטים, הרצאות, הופעות וחידון טריוויה של צלילה.

האירוע כולל גם מפגשי ערב באתרים ייחודיים באילת שכוללים יין, בירה ובשר לרוב.

פספוסי גביע המצולות 2018

האירועים

צלילה דרך מגדל ציפה ו/או מסלול של חישוקים על קרקעית הים בעומקים שונים. הציון מבוסס על זמן ביצוע המסלול ומספר הפעמים בהן הצוללים נגעו בחישוקים.

המתחרים נדרשים לאסוף טבעות קטנות בצבעים שונים מקרקעית הים בצלילה תוך עצירת נשימה ארוכה ככל האפשר.

צלילת מכשירים בבריכה לאורך קווים מסומנים עם מסכת צלילה מושחרת לחלוטין תוך כדי ביצוע משימות שונות בדרך.

הצוות נדרש להרכיב במהירות מתקן אותו לא ראו לפני כן (לפי איור/תמונה), תוך שהם נדרשים לשמור על חלקי המתקן שלא יצופו או ישקעו למצולות.

על הצוותים לסרוק ולאתר פריטים המפוזרים על קרקעית הים, לאסוף אותם ולהציפם בעזרת מצנח הצפה תת-מימי.

ארבעת חברי הצוות מחכים בארבע פינות הבריכה. כל אחד מהם צריך לצלול לפינה הבאה ולהעביר פריט ציוד צלילה לצולל הבא. בדרך, כל צולל צריך להחליט האם לאבד קצת זמן כדי לאסוף מקרקעית הבריכה פריטים שווי נקודות או לדלג עליהם במטרה לקבוע את הזמן הקצר ביותר במירוץ.

הצוות צריך לפתור חידה מורכבת מתחת למים בזמן הקצר ביותר.

ההתאחדות הישראלית לצלילה:

ההתאחדות הישראלית לצלילה הינה ארגון הצלילה הגדול ביותר בישראל מאז 1966. ההתאחדות מכשירה צוללים ומדריכי צלילה בכל הרמות ופועלת ללא הרף כדי לתמוך ולקדם את ענף הצלילה בישראל בדרכים רבות.

במהלך השנים, ההתאחדות הישראלית לצלילה רכשה, הכינה והטביעה 10 ספינות כדי להפוך לשוניות מלאכותיות ולאתרי צלילה, והשתתפה ביצירת אתרים אחרים כפארקים ארכיאולוגיים תת-מימיים, גן פסלים ועוד.
כארגון צלילה עם הכרה בינלאומית ההתאחדות מסמיכה כ-3000 צוללים חדשים מדי שנה, המצטרפים לאלפי חבריה ונהנים ממגוון הטבות ופעילויות כגון אירועי צלילה וכנסים מקצועיים.

אתר האינטרנט של ההתאחדות: http://www.diving.org.il